Advertajzing u svetu mode prešao je dug put od kratkog oglasa bez fotografije daleke 1792. godine do pravih umetničkih reklama u 2020. Teško je poverovati da je sve počelo oglašavanjem krojačkih usluga na crno-belim posterima. Međutim, od tih prvih reklama do današnjih dana jedna stvar se nije promenila. To je poruka da je izgled važan i da je vrlo bitno kakvu odeću nosite.

Haljine, odela, čarape, sakoi, bluze, džins, cipele – moda je uvek pronalazila način da pokaže ono što je skriveno u nama. Da li je to nežnost, bunt, čežnja za slobodom ili jednostavno želja da se izgleda lepo, nije bitno. Reklame poručuju:

Odeća je važna!

Duhovita reklama iz 1978. godine brenda Haggar u kojoj se prikazuje par na sastanku naslepo, nosila je slogan: “Dobar je osećaj kad izgledaš lepo”. U poluminutnom spotu ste mogli da vidite kako različite odevne kombinacije muškarca deluju na ženu. Naravno, odeća Haggar marke je bila dobitna kombinacija. Na simpatičan način emitovana je poruka: odeća je važna. Podignite svoje šanse i samopouzdanje – obucite našu odeću!

Najlon čarape – simbol ženstvenosti

Nije tajna da žene prosto obožavaju čarape. O ženskoj fasciniranosti najlonkama svedoči i Pretty Polly reklama iz osamdesetih godina prošlog veka koja govori o Volasu Karotersu, čoveku koji je izmislio najlonske čarape. Kratak komercijalni video prikazuje ženu fotografa iz 1930. godine kako senzualno skida svoje najlonke da bi ih postavila iznad objektiva svoje kamere i tako postigla određeni efekat.

Može se reći da je ovom reklamom urađen pravi omaž Karotersu. Između ostalog, u reklami se kaže kako je dodirnuo živote miliona žena. “Nije bio filmska zvezda… Ili pevač… već naučnik. Izmislio je najlon. Ipak, dve godine kasnije, sumnjičavo je oduzeo sebi život. Vallace Carothers je posvetio svoj život ženama.”

Žena kao anđeo

Možda najtraženiji svetski brend donjeg veša “Victoria’s Secret” posebno je prepoznatljiv po Viktorijinim anđelima. Međutim, malo ko zna da su “Anđeli” postali sinonim za marku i njen simbol dvadeset godina od osnivanja firme, i to zahvaljujući – reklami.

Naime, ideja Victoria’s Secret “Anđela” pojavila se 1997. godine nakon što su poznati modeli Helena Kristensen, Karen Mulder, Daniela Peštova, Stefani Simor i Tajra Benks pokrenule promociju kolekcije donjeg veša “Angels”.

Džins – definicija buntovništva i seksipila

Levi’s

Svako ko je pogledao bar jednu reklamu za Levi’s reći će vam: dobra odeća, dobra muzika, dobra vremena. Bez obzira na to da li u reklami džins nosi žena ili muškarac (a posebno kad je to Bred Pit) ne možete se oteti osećaju da je to odeća koju želite da nosite i vi sami.

U kompilaciji Levi’s reklama osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka džins je prikazan kao definicija buntovništva, bliskosti, seksipila i slobode. Zanimljive, sa dozom humora i uvek interesantnom porukom, ove reklame su sasvim sigurno uticale na to da džins ostane u trendu svih ovih godina. Farmerice u kombinaciji sa kožnom jaknom, cvetnom košuljom ili majicom bez rukava – sve je moderno kad je u pitanju džins.

Calvin Klein jeans

Kontroverznu reklamu sa Bruk Šilds koju je 1981. godine plasirao Kelvin Klajn džins mnogi pamte po neobičnoj pozi glumice i zvižduku. Međutim, ono što intrigira, čak i u 21. veku jeste kratka replika koju Šilds izgovara: “Da li znate šta je između mene i mog Kelvina? Ništa.”

Šesnaestogodišnja Bruk verovatno nije mogla da pretpostavi da će ovaj slogan postati jedan od najprepoznatljivijih i najseksipilnijih reklmanih kampanja u istoriji mode.

Guess jeans

Još jedan svetski poznat brend džins odeće Guess, proslavio se zahvaljujući reklamnoj kampanji iz 1992. godine sa En Nikol Smit. Smatra se da je pojavljivanje manekenke u ovim reklamama bilo presudno za razijanje popularnosti Guess jeans-a. Nakon En Nikol Smit, Guess je pomogao pokretanje karijera mnogih danas poznatih modela, od Klaudije Šifer i Kejt Apton do Điđi Hadid. Rad sa ovim američkim brendom i dalje se smatra jednim od najprestižnijih aranžmana.

Moda bez Prade? Nemoguće!

Modna kuća koja je osnovana početkom 20. veka u Milanu, davne 1913. godine i sasvim sigurno predstavlja sinonim za visoku modu je Prada. Zavodljivost i sofisticiranost odeće sa ovom markom može se prepoznati  u njihovim reklamama. Samo modeli u Prada odeći mogu biti simbol elegancije čak i na benziskoj stanici.

Upravo takva bila je reklamna kampanja ove modne kuće za sezonu proleće/leto 2012. godine. 

Nežno od Dior

Ženstveno, nežno, lepo, elegantno – sve su ovo adekvatni atributi DIOR mode, ali i reklamnih spotova. Mnoga poznata imena igrala su svoju ulogu u reklamiranju ovog brenda. Natali Portman, Šarliz Teron, Dženifer Lorens samo su neka od slavnih lica koja su se pojavila u DIOR reklamama. Koliki je prestiž nositi haljinu ove marke pokazuje činjenica da se često mogu videti na crvenom tepihu u Holivudu.

Poslednja reklama za kolekciju proleće/leto 2020. godine predstavlja još jedan primer ženstvenosti, senzualnosti i zagrljaja sa prirodom.

Na kraju i na početku – Chanel

Da li se uopšte može govoriti o modi, a da se ne pomene čuvena Koko Šanel? Pored fantastične linije odeće, tu je i linija parfema, nakita, kozmetike. U reklamama ovog modnog brenda pojavljivale su se mnoge poznate ličnosti iz sveta mode i filma. Jedna od njih je i mlada glumica Kristin Stjuart iz serijala “Sumrak saga”. Pogledajte reklamu iz 2017. godine u kojoj se na pomalo umetnički način reklamiraju Chanel torbe.