Jedan od najdostupnijih i svakako najčešćih štampanih promotivnih materijala jeste flajer. U jeziku se često može čuti i izraz letak koji je sinonim za flajer. Dovoljno je da prođete ulicom i pogledate u poštanske sandučiće jednog stambenog objekta. Prizor koji ćete videti je takav da se u svakom sandučetu nalazi veliki broj ovih štampanih papira koji reklamiraju nekog ili nešto, od otvaranja kluba do pružanja raznovrsnih usluga poput pranja tepiha i popravki veš mašina. Sledeća stanica gde se mogu videti nalepljeni flajeri su bandere i zidovi zgrade. Ranije su to bila i autobuska stajališta, ali je u poslednje vreme to postalo zabranjeno.
Štampanje flajera brzo i pristupačno
Flajeri su ništa drugo do vrsta reklame koja se uglavnom štampa u formatu A6, ali može biti urađena i u drugim formatima. Dimenzije flajera su idealne za direktan marekting. Ono što ih dodatno čini prijemčivim jeste i brza izrada, pristupačna cena i brza isporuka. Zbog malih dimnezija praktični su jer ne zauzimaju previše prostora u torbi pa su idealni za nošenje. Oni najmanji mogu stati u džep. Štampanje flajera može biti jednostrano ili dvostrano što uglavnom zavisi od namene poruke koja se šaljem putem ovog promotivnog materijala. Cilj je da se posredstvom flajera dopre do što šire publike. To bio mogao da bude opšti cilj, dok je glavni cilj dolazak do ciljane publike.
Kada se štampaju flajeri?
Flajeri su idelani u svetu promocija. Bilo da želite promovišete svoje nove proizvode ili ste tek zakoračili u svet biznisa nije da odmet da naručite štampanje flajera. Ono što je jako važno jeste dizajn tog flajera. Poruka mora biti jasna, koncizna i jednostavna. Zato pre štampanja flajera sadržaj mora biti jasno definisan. Šta je osnovna poruka? Kome je upućena? Da li flajer poziva na akciju? To su osvovni elementi koji bi trebalo da se nađu na flajeru. Letak ne bi trebalo da ima previše teksta jer to odvlači pažnju. Dakle, reči bi trebalo da budu efektivne, koje zadržati pažnju čitalaca. Kako je u pitanju promotivni materijal, dizajn mora biti uravnotežen, a sa druge strane mora da zapadne za oko.
Uticaj boja u marketingu od velikog značaja
Poseban deo posvećuje se bojama, s obzirom da je poznato koliki je uticaj boja u sferi marketinga. Boja se prilagođava nameni, tako da se crvena boja preporučuje ukoliko letak poziva na akciju ili ukazuje na neki popust, dok je plava boja idealna za flajer koji se radi za potrebe jedne IT firme. Ukoliko flajer pruža informacije o predstojećem događaju kao što je izložba, najavljuje početak nekog festivala akcenat je na dobroj fotografiji. Raspored ostalih elemenata treba da bude usklađen u suprotom će doći do kontra efekta.
Štampanje flajera je danas pristupačnije u odnosu na ostale vrste reklamnog materijala. Zahvaljujući tehnologiji i programima za dizajniranje, mogućnosti kreiranja su proširene tako da možete imati letak po meri i ukusu.