Radno okruženje ima veliki uticaj na sve ono što obavljamo – od volje i želje za radom do kvaliteta posla koji radimo i vreme koje nam je potrebno da sve završimo. Istraživanja pokazuju da je prostor u kom radimo jedan od najbitnijih faktora za dobro obavljen posao i upravo zato se dosta pažnje posvećuje organizaciji radnog prostora. Poslodavci su uvideli značaj radnog okruženja za zaposlene i sada se fokus polako pomera na opremanje i organizovanje i samih kancelarija ali i ostalih prostorija u firmi. Kako je bitno da i izgled poslovnih prostorija bude u skladu sa načinom poslovanja firme, bitno je istaći da svi faktori koji su uključeni u obavljanje posla treba da budu odgovarajućeg izgleda i kvaliteta.

Personalizovan prostor za rad

Svako se najprijatnije oseća u okruženju koje mu je poznato, obiluje predmetima koji ga opuštaju i na dohvat ruke se nalaze sve neophodne propratne stvari za rad. Ukoliko zaposlenima omogućite da u svoj radni prostor unesu svoje stvari, ovo može da bude dodatni podsticaj i motivacija da bolje i lakše obavljaju posao. Ovde se prvenstveno misli na stvari koje ne ometaju obavljanje poslovnih zadataka – poput fotografije, omiljene šolje ili neke uspomene za putovanja – koje ne narušavaju radni prostor i ne stvaraju gužvu i nered u kancelariji, ali imaju pozitivan efekat na zaposlene i opuštaju ih tokom napornih sati na poslu.

Značaj udobnosti i funkcionalnosti

Kako bi se svi osećali zadovoljno, neophodno je da im tokom radnog vremena bude udobno i prijatno, počevši od radnog mesta. Potrebno je obratiti pažnju na komfor i ergonomičnost kada je u pitanju biranje kancelarijskog nameštaja kako bi on pružao pravu potporu i omogućavao dugotrajan kvalitet. Upravo iz ovih razloga, treba voditi računa da odgovarajuća oprema za kancelarije poseduje sve ove kvalitete kako bi zaposleni bili opušteni tokom radnog vremena i kako bi im bilo udobno na radnom mestu. Pored toga, stvari kojima je kancelarija opremljena, poput prostora za skladištenje, bele table pogodne za sastanak i ostalih većih elemenata opreme treba da budu organizovani u skladu sa potrebama zaposlenih kako bi im bili bliži i dostupniji.

Osvetljenje i priroda u prostoriji

Osvetljenje igra bitnu ulogu u poslovnom prostoru i mora da bude podešeno u skladu sa potrebama zaposlenih. Bitno je da zaposleni nisu u zamračenoj prostoriji ili u onoj koja nema dovoljno prirodne svetlosti jer ovo ima uspavljujući efekat i može da im smanji koncentraciju i kreativnost. Potrebno je voditi računa i o manjim izvorima svetlosti poput lampi na svakom stolu kako bi svi zaposleni mogli da imaju mogućnost dodatnog izvora svetlosti.

Pored toga, poznato je da priroda ima pozitivan uticaj kada su u pitanju produktivnost i kreativnost te je neophodno uvesti i malo zelenila u vidu raznih biljaka koje mogu da budu rasprostranjene svuda po kancelariji.

Čist i jednostavan izgled

Nekada se u kancelarijama nalazilo sve što je zaposlenima bilo potrebno za obavljanje posla, te je ovaj prostor bio neuredan i zatrpan. Sve ovo je imalo negativan uticaj na rad zaposlenih ali i nije pružalo lepu sliku prilikom poseta poslovnih partnera ili klijenata. Kancelarijski prostor treba da bude čist i bez pretrpanih stvari koje smetaju i ometaju zaposlene. Naravno, to ne znači da u njima ne sme da bude ičega što se tiče dekoracije, ali bi trebalo ove dekorativne elemente svesti na minimum. Takođe, uvek je korisno da sami zaposleni organizuju svoj radni prostor i ukrase ga po svom ukusu jer će tako i sam prostor njih dodatno motivisati i pokrenuti na veću produktivnost.

Organizovati radni prostor na adekvatan način nije uvek lako i jednostavno, ali to nije ni najteža stvar na svetu. Samo pratite ove savete i brzo ćete dobiti prostor koji će povećati kreativnost, zadovoljstvo i produktivnost vaših zaposlenih.