Definitivno je da ne postoji lepša opcija za putovanje, nego odlazak sa društvom sopstvenim automobilom na željenu destinaciju.

Ova više nije samo putovanje, već i avantura koju ćete prepričavati celoga života.

Ukoliko se desi da iz određenog razloga ne možete nastaviti putovanje svojim automobilom, avanturi se verovatno bliži kraj. 

Pre svakog dužeg putovanja obavezno je dobro se pripremiti u šta spada i provera stanja automobila.

Pa ipak, čak i kada se obave svi servisi, provere i popravke, do nemogućnosti nastavka putovanja može doći, pa smo i sami rešili da opišemo nekoliko najučestalijih situacija i damo preporuke šta raditi ako se dogode.

#1 Automobil se zaglavio u blatu i potrebno mu je izvlačenje

Pojedina putovanja, bila ono avanturističkog ili nekog drugog karaktera, jednostavno zahtevaju vožnju i po neadekvatnim kolovozima.

Ukoliko ste se naši u nekim ruralnijim ili planinskim oblastima, navigacija ili pogrešno skretanje vas može odvesti na neasfaltiran put, gde rizik od nemogućnosti nastavka putovanja postaje čista realnost.

Ogromne su šanse da zbog nepreglednosti puta upadnete u dublji sloj blata, kada je izvlačenje vozila jedina opcija koja vam je preostala. Naša je preporuka da se oslonite na profesionalce i pozovete šlep službu, sa kojom će posao izvačenja iz blata biti brz i jednostavan.

Pripremili smo i nekoliko saveta kako da se i sami izvučete iz blata, kada je situacija pogodna za samostalnu akciju.

Preporuke za samostalno izvlačenje iz blata

Prvi savet je da procenite koliko je duboko vozilo zaglavljeno i koliko je točkova nepomično. 

Za sam početak, neka svi putnici izađu iz automobila radi smanjenja celokupne težine. Nakon toga lopatom ili nekim drugim alatom za čišćenje prokopajte blato ispod točkova, kako bi se što više smanjio nagib.

Volan okrenuti tako da se točkovi usmere ka napred, pa zatim prebaciti u 2. ili 3. brzinu kod manuelaca ili u najnižu kod automatika i lagano stiskati gas.

Jači pritisak papučice za gas mogao bi da izazove proklizavanje usled brzog okretanja točkova i još dublje zakopavanje u rupu.

Ovo je bio jednostavniji scenario, ali ako je vozilo dublje zakopano u blato, saveti su sledeći:

 

  • iskoristite dizailicu i samo malo podignite automobil;
  • ispod zaglavljenih točkova postavite prostirku, ćebe ili bilo šta drugo što može izazvati trenje sa točkom;
  • dodajte malo jači gas nego u prethodnom slučaju.

 

Ukoliko i ovo ne uspe, savetujemo da malo ispustite vazduh iz guma, kako bi gume postale šire, što bi trebalo da pruži više šanse za stvaranjem trenja i vuče. 

Samostalno izvlačenje automobila uz pomoć kaiša

U situacijama kada se automobil zaglavi u blatu, kaiš je zlata vredan. Uštedeće vam vreme, novac i živce.

Međutim, biće vam potrenbi traka za vuču, ali i drugo vozilo spremno da pomogne, a svi znamo kako saobraćaj na planinskim i ruralnijim putevima i nije tako gust. Pa ipak, nemojte gubiti nadu ukoliko sa vama ne putuje još jedno vozilo, jer verujemo da će se naći makar jedan savesni prolaznik.

Sve što je potrebno uraditi jeste da se prednji kraj trake na kojoj se nalazi kuka pričvrsti za zadnji deo vučnog vozila, dok će se drugi kraj gde se takođe nalazi kuka pričvrstiti na prednji deo vučenog automobila.

Podrazumeva se da će u oba vozila biti vozači, pri čemu će onaj u prednjem davati u početku slab gas samo da proveri zategnutost poveznice kukama.

Drugi vozač, odnosno onaj u vučenom vozilu treba da prebaci u prvu brzinu i spusti ručnu, te da sačeka izvlačenje iz blata i reaguje ukoliko dođe do novog proklizavanja.

#2 Kvar na sred puta – bezbedno sačekajte pomoć

Nikada ne možete biti 100% sigurni u ispravnost vozila, dok se kvarovi nekada dešavaju i usred vožnje. Vozilo prosto stane, dok samo majstor nakon pregleda može ustanoviti kvar.

Na vama je da u ovim slučajevima postupate smireno i pre svega bezbedno prema sebi i drugim vozačima.

Nakon što je vozilo stalo, uverite se da je potpuno ugašeno, povucite ručnu i stavite u prvu brzinu. Nakon toga izvucite bezbednosne trouglove i prsluke iz kabine.

Ukoliko se oni nalaze u gepeku, najbolje je da svi putnici izađu sa one strane gde ne prolaze automobili iz istog ili drugog smera. Postavite trougao na propisanu razdaljinu, obucite prsluke i pomerite se na bezbednu udaljenost pored puta.

Pozovite šlep službu i pravac kod svog majstora!

#3 Dogodio se sudar – stanje učesnika nezgode na prvom mestu!

Nažalost, uprkos apelima nadležnih organa i brojnih nezgoda koje se dešavaju na putevima, vozači i dalje nisu dovoljno savesni.

Kada i ako se saobraćajna nezgoda dogodi, ono što je prevashodno važno jeste zdravstveno stanje svih učesnika, naročito ukoliko je nezgoda ozbiljnijeg karaktera. Čim dođete sebi od udesa, pokušajte da stabilizujete svoje saputnike, smirite ih i pružite prvu pomoć ako je potrebno. Zatim proverite stanje putnika u drugom vozilu!

U međuvremenu zovite hitnu pomoć i policiju radi profesionalne pomoći.

Tek kada se zbrinu svi putnici, pobrinite se za stanje sopstvenog vozila. U 99% slučajeva će biti ptorebno da majstor obavi popravku, manju ili veću zavisi od jačine udara.

Međutim, ukoliko automobil nakon sudara nije u voznom stanju, obavezno kontaktirajte šlep službu!

Poslušajte naše savete i ne bi trebalo da imate problema sa vozilom nakon ovih nemilih događaja. Srećno i da vam se kvar, zaglavljivanje u blatu ili saobraćajke nikada ne dogode!