Vizit karte predstavljaju identifikacione kartice, na kojima se zbrajaju najvažniji podaci o zaposlenom licu u datom preduzeću, kontakt telefonima, imejl adresi i drugim važnim informacijama u vezi sa poslovanjem. Štampanje vizit karti danas je sastavni deo poslovanja svake organizacije, bilo da je u pitanju poslovanje koje traje nekoliko nedelja, ili desetinama godina.
Prednosti koje daje kvalitetna vizit karta su brojne i veoma značajne. To potvrđuje činjenica da postoji mnogo preduzeća koja se uspešno bave štampom, dizajniranjem i kreiranjem ovih kartica, realizujući prodaju od enormno velikog broja komada. U nastavku teksta dajemo razloge zbog kojih je ovaj biznis toliko razvijen, odnosno prednosti koje dobra vizit karta pruža kako preduzeću u celini, tako i pojedincima.
Prvi utisak daje vizit karta
Iako deluje da jedan komad papira sa nekoliko informacija nije tako važan za izgradnju ugleda i imidža u poslovnom svetu, i danas je pravilo da može biti ključni za utisak koji će poslovni partner, kupac ili drugo lice imati o nama kao kompaniji. Pored izgovorenog i dogovorenog na sastancima, vrlo je važno kako izgleda i vizit karta. Razlog je što ostavlja prvi utisak na drugu stranu, tačnije, može reći mnogo više o predstavniku i firmi uopšte, nego izgovorene reči. Bilo da ste vlasnik velike kompanije ili je vaš posao popravka LCD televizora ili pravite najbolje pice u gradu morate imati jednako dobru vizit kartu koja sumira sve najvažnije informacije, koju odlikuje savremen dizajn i dobar raspored podataka. Ona pokazuje urednost, tačnost, odgovornost i pouzdanost kompanija, zatim spremnost da negujete poslovni odnos i budete na raspolaganju drugoj strani. To sve može biti prvi utisak, koji je najjači.
Kvalitetan kontakt ostvaruje se po osnovu vizit karte
Kompanije koje imaju vizit karte u startu su u prednosti u odnosu na one koje ih nemaju. U tom slučaju se podaci beleže na papir, pa izostane neki kontakt, pogreši se slovo ili broj, što prouzrokuje neprivlačenje potencijalnih partnera i saradnika. Takođe, često se dogodi da se papiri bace, odlože na neko neprimetno mesto, pa su podložni gubljenju i zaboravu. Sa druge strane, pružanjem vizit karte pored toga što se ostavlja dobar poslovni utisak i gradi ugled, omogućava se čvršći kontakt, bez grešaka u datim podacima. Nema potrebe da u trenutku razmišljate da li ste ostavili tačnu imejl adresu, telefon i druge podatke važne za prvi kontakt. Takođe, današnji sistemi za štampanje vizit karti su toliko napredovali da one pored kontakta, pružaju i neku konkretnu funkcionalnu uslugu, ili imaju dekorativnu ulogu.
Kreativnost se može izraziti pomoću vizit karte
Da li ste spremni da ulažete u privlačenje pažnje putem vizit karte, pokazuje i izabrani dizajn. Od klasičnih oblika i rasporeda teksta na jednoj strani, preko dvostrane štampe, igre boja i fontova slova, do vizit karte za koju ne biste ni pretpostavili da je upravo pružalac ključnih informacija. Kao izraz kreativnosti, današnje kompanije trude se da budu što upečatljivije, neuobičajnije u odnosu na konkurenciju. U tom smislu, kreiraju se višedimenzionalni oblici, sa multifunkcionalnim karakteristikama i mogućnošću konkretne upotrebe. Tako, povezuje se osnovni biznis sa funkcijom koju omogućava vizit karta, tako da i ona može da pruži neku funkciju – lenjira, stalka, držača ili nešto drugo.
Vizit karta važan je deo marketinga
Sve prethodno navedeno ujedno govori da je kvalitet i dizajn vizit karte veoma važan za identitet svake kompanije. Značajan je deo marketinga, iz više razloga. Prvo, omogućava razlikovanje organizacije od drugih, pruža informacije koje je važno zapamtiti i prepoznati, zatim omogućava pominjanje i pamćenje u memoriji. Pored toga, vizit karte se u pogledu slogana, boja, materijala i štampe usklađuju sa osnovnim bojama kompanije, delatnošću i ključnim porukama. To je veoma snažan i bitan vid promocije preduzeća na tržištu. Zanimljivu vizit kartu sigurno bi svako voleo da pokaže još nekome, pa tako se usmenim putem povećava vidljivost i pominjanje kompanije, što je odličan marketing.
Navedene prednosti vizit karte veoma su važan faktor prepoznatljivosti kompanija, brendova i izgradnje imidža. Dugoročno posmatrano, sve navedeno daje prednost u pogledu poslovnih uspeha, rezultata i ugleda koji se vrlo lako gubi, a izuzetno teško gradi.