Da li vam se čini da vaš auto ne ide kao pre? Ako ste stekli utisak da više trza pri vožnji i da su se pogoršale komponente vašeg automobila, nemojte da paničite. Jeste da je vreme da vozite auto na servis, ali to ne znači da će vas servisiranje automobila debelo koštati. Naprotiv, možda bude baš suprotno.
Za automobile koji su novije proizvodnje karakteristično je da imaju sličan problem koji dovodi do sporije brzine u vožnji i do trzanja prilikom vožnje. Reč je i problemima koji nastaju kada se dpf filteri začepi. Proizvođači automobila tvrde da je prednost novijih automobila upravo u tome što poseduju dpf filteri, jer se on sam čiste. Međutim, dilema postoji. Ako se filter čisti sam, zašto dolazi do pogoršavanja peformansi automobila prilikom vožnje. Nekada začepljenje filtera može da dovede do problema, ne samo u vožnji, već i do problema sa turbinom. Ali, zašto je to tako?
Karakteristika ovih filtera jeste u tome što ja njihovo čišćenje nije potreban odlazak u auto servis. Njihova prednost jeste u tome što bi trebalo da se regenerišu sami, ali problem nastaju kada su kratke relacije u pitanju i kada auto nema dovoljno prostora i brzine da bi došlo do čišćenja filtera. Softver automobila sam započinje čiščenje dpf filtera, ali tek nakon pređenih bar 200 km u takvim situacijama proes čišćenja započinje sam od sebe, ali ako auto vizute samo po gradu in a kraće staze, onda se aoftver ne aktivira i nastaju problem.
Ako se pitate zašto dpf filteri začepe, onda bi trebalo da znate da do njihovog začepljenja dolazi u situacijama kada se ne postigne visoka temperature koja izaziva sagorevanje čađi. Zbog toga se dpf filteri ne otpušavaju i automobil počinje da trza, sporije da ide, a nekada može doći i do kvara na turbini. Ako već ne pravite duge relacije, onda ćete doći u situaciju da morate auto da vozite na servis. A da se to ne bi desilo, onda slobodno dodajte gas, a ako već morate kod majstora, onda nemojte sami skidati dpf filter, već ga odnesite na servis.
Kako uštedeti tokom servisiranja automobila?
Ako ne idete u provereni auto servis i kod proverenog majstora, onda budite obazrivi. Često auto serviseri mogu da vam predlože nepotrebne zamene i popravke samo da bi vam uzeli više novca. Ako vas posavetuju da su novi dpf filteri bolji umesto da stare servisirate, nemojte pristati na takav predlog. Kada se dijagnostikuje kvar, mnogi majstori najpre predlože zamenu dpf filtera novim, a cena novih filtera nije uopšte mala. Naime, ako se odlučite da kupite novi filter, trebalo bi da imate na umu da se njihova cena kreće od nekoliko stotina, pa do dve – tri hiljade evra.
Praktičnije i svakako rešenje koje je i povoljnije je čišćenje dpf filtera. U takvim situacijama, auto će vam brzo biti kao nov, nećete morati dugo da čekate na popravku i koštaće vas mnogo manje nego da se odlučite za ugradnju novog filtera, a čišćenje filtera se višestruko isplati, jer dobijate skoro potpuno čist filter koji će doprineti da vaš auto bude kao i pre.