Svima nam se dešava da nam je nekad potreban bokserski džak i par minuta, da ispraznimo iz sebe nervozu i negativnu energiju. Zbog toga je fizička aktivnost veoma bitna, pa stim razlogom i postoji izreka „u zdravom telu zdrav duh“, jer veza između fizičkog i mentalnog zdravlja je neraskidiva. Vežbanje je takođe jedan od ključnih elemenata za rast i razvoj. Pomaže nam da imamo bolje rasuđivanje, kreativnost, povećava energiju, poboljšava san, sprečava anksioznost, gojaznost. Pokreće nas iz stolice i samim tim sprečana nastanak hemoroida.

Hemoriidi ili šuljevi

Hemoroidi predstavljaju bolne i neugodne otečene krve žile u i oko anusa. Mogu biti spoljašnji i unutrašnji hemoroidi, ali i se razlikovati i po stadijumima. Nisu baš toliko opasni, ali su dosadni i tegobni. Hemoroidi sigurno nisu interesantni da se o njima priča uz kaficu, već ako se požalite nekome to će biti tiho, šapćući. Najčešći simptom unutrašnjih hemoroida jeste krvarenje. Svakako danas postoje različiti pristupi kako da se izborite sa ovom krajnje neugodnom bolešću. Neki pribegavaju narodnoj medicini, neki skupe hrabrosti pa se obrate lekaru. Za četvrti stadijum najbolje je da se primeni operacija hemoroida. Operacija hemoroida koja se primenjuje danas je operacija bez reza i u svakom slučaju najbolje rešenje za vas. Oslobodite se straha, znajte da niste jedini koji istu muku muče i slobodno bez stida posavetujte se sa svojim doktorom.

Kako fizička aktivnost utiče na hemoroide?

Pomenuli smo da je kretanje jako bitno, jer se tako razvijamo i fizički i mentalno. Mnogo bolje možemo da razmišljamo i donosimo odluke. Preterano sedenje i grickanje raznih grickalica utiče ne samo na gojaznost, već i na pojavu hemoroida. Ne smemo dozvoliti sebi da nas ova „bolest“ napadne. Zato moramo da se pokrenemo, koliko god bili umorni i želeli samo da se opustimo uz čašu vina pored TV. Kretanje doprinosi popuštanju pritiska u donjem delu tela i oslobađa hormon ednorfin, koji pomaže u smanjenju bola kod hemoroida. Naravno postoje i druge metode mršavljenja ali ako govorimo o prirodnim vežbanje je svakako na prvom mestu.

Verovatno je najbolja vežba plivanje, jer plivanje pokreće sve mišiće, a voda stvara vrlo mali pritisak na telo. Za ženske osobe je idelna i joga, jer ne samo da smirujete svoje misli već i tako utičete na svoje telo. Jedino što možda ne bi trebalo stalno primenjivati je biciklizam, jer sedenje na bicikli izaziva veliki pritisak. Sva težina je skoncentrisana na stražnjicu, što prouzrukuje i veliki spritisak na zadnji deo debelog creva. Ukoliko ste na poslu i jednostavno je takav posao da veći deo dana provodite za radnim stolom, onda vam se savetuje da na svakih sat vremena ustanete i malo razgibate udove, jer tako poboljšavate cirkulaciju krvi.

Takođe pored ove fizičke aktivnosti možete nabaviti i neko mekano jastuče , jer i tako možete smanjiti pritisak. Kao što smo već pomenuli, grickanje stlatkiša zamenite grickanjem namernica sa visokom količinom vlakana, jer oni regulišu probavu. Dakle, unos vode, veće količine vlakana i fizička aktivnost je vrlo važna preventivna mera u borbi protiv hemoroida.
Pridržavajte se navedenog i nećete imati suočavanje sa ovim malim, iritantnim problemima, koji ne muče samo vas, već mnoge druge,ali nemojte da budete kao drugi, dajte sve od sebe da budete zdravi i istrajni u onome što radite.